(34) 93 770 47 60 [email protected]

HAM participa al Projecte LNG Prototype Pack

NEO-CH4 Galicia, empresa de Grup HAM, s’uneix al projecte

NEO-CH4 Galicia, empresa de Grup HAM, participa al Projecte LNG Prototype Pack, formant part del consorci creat juntament amb les empreses Gabadi, Vicus dt i Inova Labs, per al disseny i construcció d’un prototip, compost per un tanc de membrana de volum reduït per emmagatzemar GNL -gas natural liquat- i la creació d’un sistema de gestió de combustible FGHS (Fuel Gas Handling System) compacte, que permeti validar la tecnologia d’emmagatzematge d’aquests dipòsits de membrana, per a dissenys a petita escala.

NEO-CH4 Galicia es va vincular al projecte un cop es va fer pública la resolució i adjudicació a l’octubre passat, realitzant la contractació de personal amb alt nivell tècnic i enfocament de R+D, per a la dedicació exclusiva a aquest projecte. Ha iniciat els treballs analitzant l’Estat de l’Art del mercat actual i ha investigat opcions viables per al disseny de FGHS. Actualment estan centrats en l’anàlisi de les alternatives i les problemàtiques d’impulsió de GNL amb tancs de membrana de 2 bar. S’estan buscant solucions de disseny per tal d’aconseguir un prototip viable, innovador, robust i sòlid.

Grup HAM, a través de la seva empresa NEO-CH4 Galicia, participa al Projecte LNG Prototype Pack, per desenvolupar un tanc GNL de membrana de volum reduït

A més, ha de definir i avaluar els requeriments tècnics per a la creació del prototip, el disseny i la fabricació del FGHS consistent en la part d’adequació del GNL al consumidor, els trets de funcionament, els càlculs isomètrics i d’estrès, el desenvolupament dels skids amb la consecució de la construcció FGHS i la validació, juntament amb la resta d’empreses partícips, del projecte LNG Prototype Pack.

Gabadi, líder del projecte, coordina les diferents empreses involucrades en el projecte LNG Prototype Pack, així com de les dues empreses subcontractades, Reganosa i Energy lab. També realitzarà la tasca de construcció del tanc i el sistema de contenció, així com la validació del conjunt tanc-sistema de gestió de combustible.

VICUS dt s’encarrega de fer els càlculs numèrics dels esforços en el tanc produïts per l’impacte del GNL. A més, durà a terme la coordinació amb la societat de classificació, perquè tant els càlculs com el tanc compleixin tots els requisits necessaris per poder ser aprovats per instal·lar-los en vaixells.

Inova Labs s’encarrega d’avaluar la seguretat en l’operació del sistema plantejat, per establir les restriccions que cal tenir en compte a l’operació normal i definir una operativa segura del sistema. A més, determinarà la viabilitat econòmica del sistema i l’estratègia de posterior comercialització.

Els dipòsits de membrana solen ser usats pels grans vaixells metaners per al transport de gas natural liquat. La rellevància del projecte rau que al món no hi ha tancs de membrana de reduït espai que puguin instal·lar-se en vaixells que fins ara estan funcionant amb combustible convencional i permetin la seva adaptació a l’ús de GNL o instal·lar-se en aquells vaixells de transport de combustible i poder integrar-los el GNL com a nova font d’energia. Aquests nous contenidors són més flexibles quant a forma, espai requerit i són més robustos i segurs que els dipòsits cilíndrics de GNL que es fan servir actualment.

El projecte està subvencionat per l’Axència Galega d’Innovació – Gain, mitjançant la convocatòria Connecta Pime per fomentar la cooperació entre les pimes i els altres agents del sistema regional d’innovació. Està recolzat per la Conselleria d’Economia, Emprego i Indústria de la Xunta de Galícia i cofinançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional, FEDER, de la Unió Europea.

La finalització del projecte està prevista el novembre del 2017.

El Grup HAM en constant creixement, aporta la seva essència innovadora també al sector marítim, en diferents projectes a l’entorn del GNL (bunkering, adequació de gavarres, disseny i construcció de tancs contenidors, etc.), claus per desenvolupar-lo i expansió, participant en l’adequació de vaixells i les seves instal·lacions, permetent la utilització cada vegada més gran de gas natural liquat, com a combustible alternatiu, molt més respectuós amb el medi ambient pel menor impacte en l’efecte.

Share This