(34) 93 770 47 60 [email protected]

El projecte cHAMeleon de Grup seleccionat per la UE

cHAMeleon té com a finalitat fomentar el GNL al transport terrestre

La Comissió Europea, a través de l’Agència Executiva d’Innovació i Xarxes (INEA), ha decidit finançar la iniciativa cHAMeleon entre els projectes presentats a la convocatòria 2015 per al projecte Connect Europe Facility (CEF), l’objectiu del qual és estimular la implantació de la xarxa d’infraestructura de proveïment de GNL a la Unió Europea, i promoure el creixement del mercat de GNL al sector del transport per carretera.

Aquesta acció està liderada per HAM Criogènica, líders europeus en el disseny, construcció i operació de tot tipus d’instal·lacions de GNL i GNV, com ara plantes de regasificació i estacions de abastament de GNL i GNC-L, així com terminals de combustible. A més, la iniciativa també compta amb ENOSLNG com a soci, empresa eslovena responsable del desenvolupament del mercat de GNL a la regió, que desenvolupen la seva pròpia tecnologia de liqüefacció de gas natural i que tenen una petita planta de GNL.

El Projecte cHAMaleon, finançat per la UE, promou l'ús del gas natural liquat per utilitzar-lo en el transport de carretera

L’objectiu global de l’acció és estudiar el mercat de transport de GNL al Corredor Mediterrani de Barcelona – Ljubljana, mitjançant enfocaments i tecnologies innovadores per permetre el desplegament ràpid del gas natural com a combustible net i alternatiu, de manera intel·ligent i econòmica.

cHAMeleon investiga les opcions tecnològiques i operatives per dur a terme millores a la infraestructura del GNL, inclosos els vehicles. El servei de logística de GNL se centra a reduir els costos d’instal·lació i d’operació i convertir el GNL en un combustible alternatiu comercial viable. La investigació també abordarà la relació entre el negoci i el client per atendre adequadament les necessitats del client a les diferents àrees geogràfiques.

Durant la durada del projecte, es desplegaran 3 estacions de proveïment GNC-L a 3 punts estratègics del corredor mediterrani: Port de Barcelona (Espanya) La Jonquera (Espanya) i Ljubljana (Eslovènia).

A més, en el marc de l’acció, es recopilaran dades per definir el pla de desplegament d’una xarxa completa al llarg del corredor mediterrani. La recopilació de les dades es realitzarà mitjançant l’operació de prova i el seguiment de les 3 estacions GNC-L, així com de 2 estacions addicionals a Itàlia i 1 a França, totes ubicades a punts estratègics del corredor mediterrani.

El projecte cHAMeleon està en línia amb la Directiva 2014/94/UE del Parlament Europeu i del Consell, de 22 d’octubre del 2014. Aquesta directiva defineix un marc comú de mesures per al desplegament d’infraestructures de combustibles alternatius a la Unió Europea amb per reduir al mínim la dependència de petroli i mitigar l’impacte mediambiental del transport. Estableix requisits mínims per construir infraestructures de combustibles alternatius, incloses les xarxes d’estacions de GNL amb accés no discriminatori per als vaixells alimentats amb GNL i els vehicles de carretera. L’actual manca d’infraestructura és la barrera principal per al desenvolupament del mercat de vehicles amb GNL. Per tant, són necessàries intervencions per estimular la implementació d’aquesta infraestructura.

Share This